Yaponiya
torpaqlarına addım atan kino feodal sistemin kölgəsində bərabərlik prinsipinin bir çox sahədə məhdud olduğu toplumla qarşılaşmışdı. Bu ortam içərisində kino sənəti
Qərbdəkinin əksinə özünə bu “Günəş imperiyası”nda fərqli dil yaratmışdı. Səhnədə
qadınların yerinə kişiləri, səsli filmlər yerinə illərlə teatral səssiz filmlərlə
mübarizə aparmış və son olaraq mövzularda məhdudlaşmağa getmişdi. 1930-cu illərdən
sonra ölkəcə əməlli-başlı hiss edilməyə başlayan müharibə ab-havasına salam
duran filmlər çəkilmişdi.
İkinci
Dünya Müharibəsi və Sakit okean müharibəsi müddətində dövlətin ideoloji
aparatı olaraq pay biçilən kino Yaponiya torpaqlarından daşaraq ölkənin işğalı
altındakı Çin, Tayvan, Koreya, Sinqapur, Malayziya kimi ölkələrə sıçır.
Yaponiya torpaqlarından bir o qədər uzaq bu ölkələr müharibə sırasında
Yaponiyanın işğalı altındadır və bu ölkələrdəki yapon hakimiyyətini təmin etmək
məqsədi ilə təbliğat filmləri çəkilmiş, göstərilmişdi. Belə ki, bu filmlərdə “qəhrəman
yapon əsgərləri” bir filmdə ölkəsini xilas etdiyi çinli qadının qəlbində taxt
qurarkən digərində koreyalı uşaqların gözündə qəhrəman olmaqdadır. İşğal
altındakı ölkələrdə durum belə ikən Yaponiyada isə 1939-cu ildə çıxarılan film
qanunu ilə Qərb mədəniyyəti və müharibə əleyhinə olan filmlər senzuralanmış və
Sakit okean müharibəsi səbəbi ilə xarici filmlərin nümayişləri qadağan
edilmişdi.
Müharibə
dövründə filmlərə gətirilən ağır senzuraların xaricində ən önəmli inkişaf
rejissorlara qarşı alınan davranışdır. Yaponiya höküməti tərəfindən kommunist və
Qərb heyranı olduğu düşünülən rejissorlar sektordan uzaqlaşdırılmış, bəziləri
isə həbsə atılmışdı. Sektor içərisində azlıq olaraq hökümətdən əsərlərini
qaçırdaraq çəkməyi bacaran rejissorların filmləri isə dəstəklənmədiyi üçün
nümayişdə böyük problemlər yaşamışdılar.
Ayrıca müharibə dövründə yaşanan xam film qıtlığı səbəbi ilə filmlərin nümayişləri
ssenarilərə görə müəyyənləşmiş və bu səbəblə təbliğat məzmunlu filmlər ilk
seçim səbəbi olmuşdu. Bu səbəblə müstəqil filmlərin bir çoxu öz imkanları ilə çəkilə
bilmişdi.
Hiroşima
və Naqasakiyə atılan atom bombası ilə təslim bayrağını çəkən Yaponiya müharibədən
məğlub ayrılmışdı. 1945-ci ildə radio yayımında “İlahi səlahiyyətlətlərindən
vaz keçdiyini” qeyd edən imperator Hirohitonun elanı ilə məğlubiyyət rəsmiyyət
qazanmışdı. Bu elanın ardınca işğalçı qüvvətlərinin nəzarəti altına girən ölkənin
dörd bir yanında təmizlik və assimilyasiya işləri başlamışdı. Öncəlik olaraq
MakArtur dönəmində media kanalları senzuralanmış və müharibə dövründə çəkilən yapon millətini
ucaldan təbliğat məzmunlu 225 qədər film “ənənəvi yapon biçimlərini, feodal sədaqəti
daşıdığı” səbəbi ilə yandırılaraq yox edilir. 1946-cı ildə çıxarılan film
qanunu ilə müharibə dövründə film çəkən müharibə cinayətkarları sektordan
uzaqlaşdırılır.
Müharibə
sonrası yapon kinosununda toplanmasında önəmli payı rejissor Akira Kurosavadır.
Onun 1951-ci ildə çəkmiş olduğu “Rashomon” filminin Venesiya Film Festivalında
mükafat qazanmaası ilə yapon kinosu yenidən adını eşitdirməyə və toplanmağa
başlayır. Onun açdığı yolda irəliləyən Qərb vizyonuna sahib rejissorlar tərəfindən
ölkə kinosu yenidən şəkilləndirildi. Müharibə sonrası yaşanan inkişaflar
işığında yapon kinosu Qərb mənbələrindən əldə etdiyi məlumatlar və yapon həssaslığı
ilə film istehsal etməyə davam etdi.
0 comments :
Post a Comment