“Sui-qəsdçi” sözü hər zaman üçün
dünyanın lərzəyə gəlməsinə
səbəb olmuş bir sözdür. Tarixə düşmüş önəmli insanların kəllə ovçuları olan bu kəslər ümumiyyətlə
adsız bir xəyalət
biçimində aramızda dolaşırlar və özlərinə təqdim edilən bir sonrakı
ovlarını gözləyirlər.
Çox uzun zamandır davam edən bu peşə Səlib
Yürüşlərinin başqa bir qara meyvəsi olaraq da qəbul edilə bilər. Orta çağdan daha öncəsində də bəzi önəmli şəxslər səssizcə
aradan qaldırılmış olsa da,
bunun mütəşəkkil bir hala gəlməsi fərqli bir çağa girişin göstəricisi olmuşdur.
BİR
MƏZHƏBİN DOĞUŞU
Dünyanın
ilk sui-qəsdçilərin yetişdiyi “Xaşxaşilər” adlı bir təşkilatın üzvləri olan bu
insanlar bəlkə də dünyanın taleyini əbədi dəyişdirəcək işlərə imza atmışdılar.
Tarixin
ən qədim səhifələrindən bəridir adları keçən bu təşkilat qısa zamanda güc
qazanmış və dünya siyasətində əhəmiyyətli bir yerə sahib olacaq qədər böyük mövqelərə
gəlmişdi. Yaxşı, amma Xaşxaşilərin məqsədləri nə idi? Nə uğrunda döyüşürdülər?
Əsas düşmənləri kim idi? Və ən əhəmiyyətlisi, necə bu qədər müvəffəqiyyətli ola
bilirdilər?
Qısaca
anlatmaq lazımdırsa, Xaşxaşilər əsasında Nizari İsmaililərin bir birliyidirlər.
Xüsusilə Suriya və İran bölgəsində hökm sürən bu güc 1092-1265-ci illər
arasında var olmuşdur. Əlbəttə bu yalnız rəsmi qeydlərdə yer alan məlumatdır. Qərblilər
onlar üçün "tarixin ilk terrorçuları" və “tarixin ilk sui-qəsdçiləri"
ifadələrindən istifadə etmişdilər. Bu ifadələrin xaricində bir çox adla da
xatırlanmışdılar. Bayaq də qeyd edildiyi kimi Xaşxaşilər təriqətinin doğuşu
İranda başlayır, oradan Suriya və Livana qədər uzanar.
ATA,
OĞUL VƏ PUL ADINA
Səlib
yürüşləri görünüşcə İsanın doğulub böyüdüyü torpaqları müsəlman suverenliyindən
qurtarıb xristianlara bəxş etmək ikən əsas məqsədi tamamilə maddi istiqamətdədir.
Necə
ki, Avropa getdikcə yoxsullaşmağa başlayarkən Şərq rifah baxımından daha da zənginləşmişdir.
Xüsusilə Orta Şərq və Hindistanın təbii zənginlikləri Qərbin gözünü qamaşdıraraq
ən sonunda kor edir və gözü görməz bir halda hücum etməyə başlayır. Bu zənginliklər
göz ardı edilməyəcək qədər böyükdür. Sultan Süleymanın xəzinəsi, İsaya aid
olduğu deyilən müqəddəs əşyalar, almazlar, zümrüdlər və s.
ÖLÜMÜN
İLK ELÇİSİ: HƏSƏB SABBAH
Həsən
Sabbah bir Nizari İsmailisidir. Xaşxaşiləri bir mənada ortaya çıxardan, onların
ilk və ən böyük liderləri olmuşdur. Tarixi dəqiq olmamaqla birlikdə 1034-cü ildə
İranın Qum şəhərində dünyaya gəlmiş, ardından ailəsi ilə birlikdə Rayy (günümüz
Tehran) şəhərinə daşınmışdır.
Zamanın
və bölgənin ən yaxşı məktəblərində təhsil alan Sabbah bu müddət ərzində
falçılıq, dil, fəlsəfə, astronomiya və həndəsə ağırlıqlı olmaq üzrə riyaziyyat
sahəsində ustalaşmışdı. Ayrıca bəzi sənədlərdə Sabbahın Ömər Xəyyam və Nizamülmülk
ilə məktəb yoldaşı olduğu deyilir. Lakin
bu məlumatlar qəti olaraq doğrulanmamaqdadır. Xüsusilə Nizam-ül Mülk ilə olan
dostluğu çox olası deyildir. Necə ki Mülk ondan 30 yaş böyükdür və Xəyyam ilə
Sabbah təhsilini Nişapurda almışdır. Lakin Sabbah ilə Ömər Xəyyamın tanış
olduğu çoxu qaynaq tərəfindən təsdiqlənən bir məlumatdır. Hətta Həsən Sabbahın
irəlidəki strategiyası Ömər Xəyyam ilə etdiyi bir söhbətdən sonra
formalaşmışdır.
Xəyyam
ona ətrafındakı insanları göstərərək "Bunlara bir bax, bütün bu insanlar cənnət
üçün yaşayır. Əgər onlara bir cənnət verə bilsəniz, o zaman onları idarə edə
bilərsiniz" demişdir. Sabbah ayrıca Ömər Xəyyamdan ezoterik elmlərini də
öyrənmişdir.
Kimilərinə
görə bir qəhrəman, kimilərinə görə bir inqilabçı, kimilərinə görə dünyanın ən
böyük terror təşkilatının lideri, kimilərinə görə İslam düşməni olmuşdur.
Inanılmaz
gücə və qabiliyyətlərə sahib ola biləcək şəkildə özünü yetişdirmişdir. Qətiliklə
bir güc xəstəliyi vardı. Qazandığı bu güc sayəsində fədailərindən qəti bir itaət
gözləyərdi. Qazandığı bu gücü Xaşxaşilərin gücü ilə birləşdirib Nizari fəlsəfəsini
bütün cəmiyyətlərə qəbul etdirmək istəmişdir. Buna görə Şiəlik və İsmailliyin təməl
ünsürləri Həsən Sabbahın gücü ilə birləşərək ölümcül bir silaha çevrilib. Bu məqsədlə
din və dindarlığı alət edərək bir qrup insanın hakim olduğu bir hegemoniya
meydana gətirər. Bu hədəfi seçərək onlara qarşı qoyacaq hər kəsi öldürməyi
planlayır və nəticə olaraq ortaya yeni bir inanc sistemi çıxardır.
Sabbah
avtoritar bir adamdı. Amansız, mərhəmətsiz və şəfqət göstərməyən bir təbiətə
sahib idi. O qədər ki , lazım olduğunda iki oğlunu öldürdüb arvadını və
bacılarını da sürgünə göndərdiyi deyilir.
1124-ci
ildə ölən Həsən Sabbah öldüyündə arxasında güclü bir silahlı təşkilat və yalnız
İranda deyil, bütün Mesopotamiyada qorxunc bir hərbi və siyasi güc buraxmışdır.
ŞƏRQİN
ƏZRAİLİ
Ümumi
qanı Xaşxaşilərin iddiaları və istəkləri istiqamətində ilk düşmənləri hər kəs tərəfindən
Səlibçilər olaraq bilinir. Amma tarix qaynaqlarında bunun doğru olmadığı və hətta
Səlibçilərin daha az qurban verdikləri təsdiqlənmişdir. Təşkilatın davalarına
qarşı gələn düşmənlər İslam aləminin qarşısında duran düşmənlər deyil, xüsusilə
İslam aləminin içində yer tapan kəslər və onların fikirləri olmuşdur.
Necə
ki, Nizari İsmaililiyi ilk dövrlərində İran dövlətinin şimal bölgəsində Səlcuqlulara
qarşı mübarizə aparmışdılar. Bu mübarizə daha sonra güclənərək sünni İslam
yandaşı suverenliyini ortadan qaldırmaq məqsədiylə Səlcuqlulara, Abbasilərə,
Əyyubilərə, Məmlüklərə, Atabəylərinə və son olaraq xaçlılara qarşı döyüşmüş və
bir çox savaşı da qazanmışdır.
“SABBAHIN SUİ-QƏSDÇİLƏRİ" DEYİL, "SABBAHIN FƏDAİLƏRİ"
Fədai
(Fedaayiin) sözü ərəbcədən gəlir. "Bir məqsəd uğrunda canını belə verməyə
hazır olan" mənasındadır. İşlətdikləri bütün cinayətləri dini bir vəzifə
olaraq görən Xaşxaşilər adlarını ərəbcədən almışdır. Daha sonra ingiliscə
"Assassin" olaraq günümüzə qədər gəlmişdir.
Sabbahın
məqsədini bir azca eşələyəcək olsaq, keçmişdən günümüzə qədər bir çox
tarixçinin və tarix qaynaqlarının ümumi mənada dilə gətirdiyi budur; Nizari
İsmaililərinə düşmənlik bəsləyən, onları yox etməyə çalışan xəlifələr, krallar,
hökmdarlar, şahzadələr, qubernatorlar, generallar, din adamları, siyasətçilər...
Qısaca, ağlınıza gələ biləcək üst mərtəbə insanların hamısı tam mənasıyla hədəf
alınmış şəxslərdir.
Fədailər
siyasi cinayətlərə başlayaraq İsmaililərin düşmənlərini yox edib adlarını bütün
dünyaya eşitdirməyə başlamışdılar. Sabbahın fədailərindən istəkləri öncəlik
olaraq bunlardır: "Cinayətlərinizi işləyərkən bunu izlər buraxaraq etməlisiniz,
hər kəs bizim kim olduğumuzu və gücümüzü mütləq görməlidir. Bunun üçün hərəkətlərinizi
qələbəlik ortamda etməlisiniz. Bu sayədə əfsanəvi bir qorxu salıb adımızdan söz
etdirəcəksiniz. "
Fədailərin
seçdikləri cinayət silahı prioritet olaraq xəncərdi. Öldürəcəkləri adamın yanına
səssizcə yaxınlaşıb xəncəriylə ölümcül vuruşlar etdikdən sonra öz iddiaları və
Həsən Sabbah üçün şüarlar atmağa başlayırdılar. Fədailər heç bir zaman cinayətin
ardından qaçmağa və ya gizlənməyə çalışmırdılar. Əksinə, boynuna götürdüyü bu
sui-qəsdlərdən sağ qurtulmaq onlar üçün utanc verici bir vəziyyət sayılırdı.
Ölməyi gözə alan bu sui-qəsdçilər Sabbaha olan bağlılıqlarını yerinə yetirir və
yenə Sabbahın onlara vəd etdiyi "Saxta Cənnətə" getməyi haqq edirdilər.
Sabbahın
fədailəri hədəflərinə yalnız öldürərək yaxınlaşmır, bəzən də hədəfdəki adamı
qorxutmaq yolu ilə istədiklərini etdirə bilirdilər. Məsələn, yüksək bir mövqedə
olan biri səhər qalxdığında yastığının üzərində bir xaşxaşo xəncəri görə bilir
və xəncərin yanındakı qeyddə isə Xaşxaşiləri qəzəbləndirən hərəkətlərinə davam
etdiyi təqdirdə qurtuluşunun olmadığını ifadə edən xəbərdarlığı oxuyurdu. Bu xəbərdarlığı
edən adam əsla etibarda olmadığını başa düşürdü.
YALANDAN
DOĞAN CƏNNƏT
Həsən
Sabbah öz inancını yaymağa çalışarkən şəriətə uyğun davrandığını qarşıya sürməkdə
idi. Sabbah, Ələmut qalasında öz üsulunu necə qura bilmiş və fədailərini özünə
necə da ölümünə bağlaya bilmişdi? Fədailər onun hər dediyini dərhal yerinə
yetirməkdə və əsla müzakirə etməməkdə idilər. Bunu təmin edən ən əhəmiyyətli səbəb
"imam"ın Nizari İsmaililərinin nəzdində sahib olduğu anlamdır. Məsumiyyətinə
bir dəfə inanılmış olan və imam olaraq qəbul edilən bir lideri bütün fədailər
qeydsiz-şərtsiz qəbul edərdi və ardınca getmək bu etiqaddan qaynaqlanırdı.
İsmaili
inancına sahib olan bölgə xalqı Həsən Sabbahın dediyini dərhal qəbul etmə
mövzusunda zehnən onsuz da hazır vəziyyətdə idi. Yenə bu inanc tək başına bir intihar
aktivisti olmaq üçün yetərli deyildi. Başqa xüsusi səbəblər də mütləq olmalı
idi. Bu səbəbləri təmin etmək mövzusunda Həsən Sabbah yenə böyük dahiliyini
göstərmişdi.
Sabbah
bunu təmin etmək üçün Ələmut qalasının içində saxta "Cənnət bağı" düzəltdirmişdi.
Bununla da kifayətlənməyib bal, süd, şərab və axan çaylar düzəltdirərək buraya
"Hüri" zənn edilə biləcək gözəllikdə qızları yerləşdirmişdi. Qabiliyyətli
çalğıçılara ən gözəl mahnıları çaldırırdı. Günəş işıqları ən gözəl baxımdan bu
bağçaya gəlməkdə idi. Quranda təsvir edilən cənnətə bənzədilmək istənmişdi. Bu
bağçanı ilk dəfə görən bir adam buranın gerçək cənnət olduğunu sanırdı.
Sui-qəsdçi
olmaq istənənlər istisna olmaqla bu bağçaya kimsənin girməməsi üçün gizli bir
keçid də vardı.. Həsən Sabbah 12-20 yaş arasında olan sui-qəsdçi namizədlərinə
cənnəti əvvəl təsvir edir, sonra da anlatdığı cənnətin gerçəkliyini sübut etmək
üçün onlara yuxu dərmanlar içirtdikdən sonra gizli keçiddən bağçaya daşıdırdı.
Sui-qəsdçi namizədlər özlərinə gəldiklərində təsvir edilmiş olan cənnəti öz
gözləriylə görür və Həsən Sabbah nə istəsə onu etməyə hazır hala gəlirdilər.
Zaman keçdikdən sonra yenidən yatızdırılıb Sabbahın yanına geri gətirilirdilər
və ondan istəniləni edərlərsə, Cənnətdə sonsuza qədər qalacaqları deyilirdi.
Cənnətdən
çıxardılan sui-qəsdçilər gördüklərini digərlərinə də danışır və Həsən Sabbah
qala içərisindəki gücünü artırırdı. Cənnəti görənlər Sabbahın əmrlərini qorxu səbəbiylə
deyil, öz arzu və istəkləri yerinə yetirirdilər.
Sui-qəsdçilər
hər istiqamətdən mükəmməl bir şəkildə, yaxşı bir təhsildən keçirilirdilər.
Yaxın döyüş texnikalarını, ehtiyac duyacaqları xarici dilləri və silahdan
istifadəni öyrənirdilər və bu şəkildə birliyə davamlı olaraq kor-koranə bağlı
üstün qabiliyyətli döyüşçülər yetişdirilirdi.
DÜNYADA
MƏKAN, AXİRƏTDƏ İMAN
Xaşxaşilərin
məbədi olaraq bilinən Ələmut qalası İranın paytaxtı və Xəzər dənizinin arasında
qalan və ölkənin şimalında Elburs dağlarına qədər uzanan Xaşxaşilər Vadisinin
tam ortasında yerləşir. İllərcə bütün dünyaya səs salmış bu məşhur qala üçün
Xaşxaşilərin doğulduğu yer də deyə bilərik.
Ələmut
sözcüyünün haradan gəldiyi məlum deyil. Tarixçilərin araşdırmaları nəticəsində
Ələmutun "Qartal Yuvası" mənasını gəldiyi deyilməkdədir. Yenə
tarixçilərə görə, bir "daylam" kralı tərəfindən qalanın inşasına, bir
qartalın uçuşunu təqib edərək qərar verdiyi anladılmaqdadır. Bu kral ov edərkən
yanındakı qartalı salar və quş qanadlanıb dağın zirvəsinə qonar..
Ələmut
qalasının inşası 850-ci illərin sonlarına
doğru tamamlanmışdı. Həsən Sabbahın bu qalanı seçim etməsinə ən əhəmiyyətli səbəbləri
- o dövrlərdə çox əhəmiyyətli mövqedə olan Qəzvin və Rey şəhərlərinə yaxın
olması, müdafiə olunması çox asan olması, strateji cəhətdən əhəmiyyətli bir
quruluşa sahib olması və ələ keçilməz bir bütünlüyə sahib olmasıdır. Bu
xüsusiyyətlər qalanı hər istiqamətdən ön plana çıxardırdı. Bu əhəmiyyətli
ünsürlər 1090-cı illərdə Sabbahın Ələmut qalasını satın almasındakı ən böyük səbəblərdəndir.
Sabbah
ömrünün çoxunu bu qalada keçirdi. Məntiqli və ustaca hazırlanmış bütün sui-qəsdlərini
yenə bu qalada planladı. Başda Səlcuqlu Türkləri olmaqla düşmənlərinə qarşı
aparılan bütün döyüşləri, terror aktlarını, sui-qəsdlərini bu qalanın içindən
idarə etdi.
Əslində
Alamut qalası xaricində Xaşxaşilərin suverenliyi altında Xaşxaşi vadisinin üzərində
50-dən çox qala vardı. Ələmut bu qalaların ən əhəmiyyətlisi idi, bunun xaricində
əhəmiyyətli olan iki qala daha vardı: Meymun-Diz və Lammasar qalaları.
Ələmut
qalası 1250-ci illərdə Çingiz xanın nəvəsi Hülakü xan tərəfindən ələ
keçirildikdən sonra yandırılıb kül edilmişdir. Xaşxaşilərin məşhur qalasından
günümüzə yalnız qalıqlar qalmışdır.
XAŞXAŞİLƏR VƏ MƏDƏBÇİLƏR
Keçmiş
tarixdən bu yana dünya üzərində bir çox təriqət, cəmiyyət və ya gizli qrup
yaşamlarını o, ya da bu şəkildə davam etdirmişdilər. Bizi bu mərhələdə
maraqlandıran isə Xaşxaşilər və Məbəd Cəngavərləridir. Yaxşı, bu iki gücün
bir-birləriylə nə kimi əlaqəsi ola bilər? Bunun üçün əvvəl Məbəd Cəngavərlərinin
keçmişdən günümüzə qədər gələn həyatlarından bir az bəhs edək.
Məbəd
Cəngavərlərinin Xaşxaşilər ilə düşündüyünüzdən çox daha böyük bir əlaqəsi vardır.
Hətta bir az irəli gedərək Məbədçilərin Xaşxaşilərdən təsirlənərək inkişaf
etdiklərini belə söyləyə bilərik. Necəmi?
Məbəd
Cəngavərlərinin qurucusu və lideri olan Cəngavər Huqo de Peyn və digər cəngavərlər
Həsən Sabbah tərəfindən Ələmut qalasına dəvət edildilər. Dəvəti qəbul edən cəngavərlər
Ələmut qalasında Sabbahın yaratmış olduğu sistemi görüb bəyənirlər və bu
sistemi ətraflı bir şəkildə öyrənirlər. Sabbahın yaratmış olduğu bu sistem
onlar üzərində böyük bir təsir yaradır, Xaşxaşilərə olan heyranlıqları artınca
onların təlimi olan İsmaili fəlsəfəsini tam olaraq qavrayıb katolik
inanclarından yavaş-yavaş uzaqlaşmağa başlayırlar.
İsmaili
fəlsəfəsi cəngavərlər üzərində inanc dəyişikliyinə gedərək qurduqları təşkilat
sayəsində bütün dünyaya yayılmağa başlamışdır. Xaşxaşilərlə qurduqları bu
yaxınlıq onların inanclarını tamamilə dəyişdirməyə başlamışdır. Təbii ki, bu
durum eyni zamanda yavaş-yavaş öz sonlarını hazırlamağa başlamışdır. Ən sonunda
Papalıq Məbədçiləri kafirliklə günahlandırıb onları müsəlmanlarla yaxınlaşmaq,
hətta tamamilə müsəlman olmaqla günahlandırmışdır.
Yenə
keçmiş tarixə baxdığımızda ən çox maraqlanan təşkilat olaraq Məbəd Cəngavərləri
göstərilir. Əslində onları bu qədər çox məşhur edən Xaşxaşilərdir. Məbəd Cəngavərləri
fransızsa “templiers”, ingiliscə "templars" olaraq bilinir. Mason
qrupların dəstək və köməkləriylə günümüzə qədər həyatlarını davam etdirməyə müvəffəq
olmuşlar.
BİR
CƏNGAVƏRİN DOĞUŞU
1099-cu
ildə müqəddəs torpaqlar olaraq göstərilən Qüds və Fələstin səlib orduları tərəfindən
tamamilə ələ keçirilmişdi. Ancaq işğal etdikləri bu müqəddəs yerlər onlar üçün
etibarlı bir yer deyildi. Malazgird döyüşündən sonra müqəddəs torpaqlara axın
edəntürk birlikləri səlib ordularına qarşı döyüşlərini davam etdirirdi.
Bu
bölgəyə gəlməyə davam edən xristian hacı namizədlərinin təhlükəsizliyinə 9 cəngavər
vəzifələndirilmişdi. Hacı namizədlərini qorumaq üçün Qüdsə gələn bu cəngavərlər
özlərinə "İsanın Yoxsul Cəngavərləri" adını qoymuşdular. Bu ad daha
sonra yerini "Məbədçilər" olaraq dəyişdirmişdi.
O
dövrlərdə Vatikan adına Qüdsü idarə etməkdə olan Kral II Balduin Məbədçiləri
qarşılamışdı. Bir neçə il sonra Balduin o dövrlərdə yaşadığı Süleyman məbədindən
ayrılmış və bu məbədi cəngavərlərə buraxmışdı. Bu vəsilə ilə cəngavərlər
Süleyman məbədi üzərindən "Məbədçilər" adını almış və sonunda "Məbəd
Cəngavərləri" olaraq tanınmağa başlanmışdır. Bu şəkildə müqəddəs
torpaqlarda ilk toxumları atılan və qurulan Məbəd cəngavərləri gedərək saylarını
artırmış, Qüdsə bağlı olan yolların və xristian hacı namizədlərinin təhlükəsizliyindən
tamamilə onlar məsul olmuşdular.
Digər
tərəfdən bu müqəddəs döyüşçülər o dövrlərdə sevilən və hörmətli bir din adamı
olan abbat Klevroslu Bernard sayəsində Vatikan tərəfindən tanınmış və qəbul
edilmişdilər. Qiymətli din adamından dəstək alan Məbəd cəngavərləri digər cəngavərlərdən
fərqli görünmək adına paltarlarını belə dəyişdirmişdilər. Geyindikləri qifayətlərdə
ən çox diqqət çəkən isə bəyaz geyimin üzərində olan qırmızı xaç işarəsi idi.
Qüds
bölgəsində olan cəngavərlərin sayı 700 nəfər idi və onlara xaricdən 3.000 insan
xidmət və kömək edirdi. Getdikcə böyüyən və genişlənən Məbədçilər gücləri sayəsində
4.000 qalanın da sahibi olmuşdular.
Məbədçilər
həm əsgər, həm də rahib olduğu üçün qadınlarla birlikdə olmaları qəti qadağan
idi. Buna görə boş zamanlarında yalnız ibadət edərdilər. Cəngavərlər Səlib
yürüşləri və Xristian padşahlıqları zamanında güclərinin zirvəsinə çatdılar. Təbii
ki, bu güc və çıxdıqları zirvə uzun sürmədi. Şərqdə keçən səltənətləri müsəlman
güclərin əlinə keçməsiylə son tapdı. Geriyə yalnız 16 Məbəd cəngavəri qaldı və
onlar da Avropaya, yəni Fransaya geri dönmək məcburiyyətində qaldılar.
Avropaya
geri dönmələri başda Vatikan olmaq üzrə bir çox padşahlıqları narahat etmişdi.
Haqlarında çıxan "pozğun, azğın, kafir" söz-söhbətləri olmasına
baxmayaraq, o dövrlərdə iqtisadi baxımdan bir xeyli zəif olan Fransa kralı
onlara sahib çıxmışdı. Sahiblənmə səbəbi də açıq-aşkar bəlli idi. Məbəd cəngavərlərinin
zənginliyi krala hər şeyi unutdurmuşdu.
Gözəl
Filipp bu zənginliyi ələ keçirmək üçün Vatikanda Papa ilə razılaşaraq Məbədçilərin
ölüm fərmanını hazırladı.
Məbəd
cəngavərləri həbs olunduqdan sonra çox böyük işgəncələrə məruz qaldılar. Onlara
ithaf edilən (kafirlik, pozğunluq, homoseksualizm) cinayətləri zorla dillərindən
sökülərək alındı. Daha sonra yenə o dövrün məşhur məhkəmələri olan
"inkvizisiya məhkəmələrində" mühakimə olundular və ölüm cəzasına məhkum
edildilər. 13 Oktyabr 1317-ci ildə reallaşdırılan bu cəzada tutulan bütün Məbədçilər
çarmıxa bağlanıb yandırılaraq öldürüldülər. Tarixdə də bu gün "13, Cümə"
olaraq xatırlanmağa başlandı və hər ayın 13-nə dəng gələn Cümə günləri üçün lənətli günlər, 13 rəqəmi
üçün də lənətli rəqəm xurafatı meydana gəldi.
Əgər
Məbədçilər Xaşxaşilərin təlimləri ilə bu günə qədər gəlmişdilərsə, arada nə
oldu? Nə pozuldu da bir anda bu iki təşkilat bir-birinə düşmən kəsildi? Ya da həqiqətən
düşmən oldularmı?
Bunlar
tarixin bəzi nöqtələrində təsdiqlənərkən, bəzi nöqtələrində isə təkzib edilir.
Dolayısı
ilə bütün bu əlaqələr tək bir məqsəd uğruna qurulub pozulurdu. Dünya hakimiyyəti.
Hansı yolla olursa olsun bir şəkildə bunu bacara bilmək ehtimalı doğarsa, bu
ehtimalı ələ keçirən qrup son damlasına qədər bu fürsətdən faydalanır və son məqsədinə
çatmağa çalışırdı.
0 comments :
Post a Comment