"Düşməninizin
nədən qorxduğunu anlamaq üçün sizi nə ilə qorxutduğuna baxın." Erik Hoffer
"Savaşı bilməyən
barışı da bilməz.” Yapon atalar sözü
Uzaq Şərq döyüş sənətləri
ya da texnikaları Çin, Koreya, Yaponiya üçbucağında doğularaq inkişaf etmişdir.
Bu texnikaları belə sıralaya bilərik:
☻ Nincütsu: Feodal Yaponiya
zamanında Nindzalar (Şinobilər) tərəfindən tətbiq edilmiş, öyrədilərək inkişaf
etdirilmişdir. Nincütsu ruhi təmizlənmə ilə xoşbəxt bir şəxsiyyət məqsədini
daşıyır. Bunun yanında nindzanın məqsədi özü, ətrafı ilə bütün insanlar üçün
sülh gətirməkdir.
☻ Aykido: Qarşılaşma zamanı məqsəd özünü
qorumaq, təcavüzkarın gücünü təcavüzkara qarşı istifadə edərək safdışı
buraxmaqdır. o biri döyüş sənətlərindən xüsusilə fərqi düşmənin tarazlığını
itirməsinə təmin etmək ilə "kombo" deyilən, arxa arxaya edilən bir
neçə texniki ilə saldırğanı safdışı buraxmaqdır.
☻ Taekvondo: Çılpaq əl ilə ayaqla
edilən, Koreya mənşəli bir Uzaq Şərq müdafiə sənəti, bir müdafiə idmanıdır. Təxminən
600-cü illərdə ortaya çıxan, bir-birindən ayrı iki sistem olan "Ayaq
Sistemi" ilə "Yumruq Metodu" zamanla bir araya gətirilərək taekvondo
ortaya çıxmışdır. Taekvondo sözü koreyaca “Tae”, “Kwon”, “Do” sözlərinin birləşməsindən
meydana gəlmişdir. Tae "təpik" ya da "ayaqla edilən vuruş",
kwon "yumruq" ya da "əllə edilən vuruş", do "yaxşılıq,
doğruluq, fəzilətə gedən yol, nizam" mənasını verməkdədir.
☻ Hapkido: Geniş bir yelpikdə qol ilə
ayaq oynaqların kilidləmək, fırlatma, hər cür ayaq texnikaları, əl texnikaları
ilə akrobatik gimnastika, əymə, bükmə ilə sinir nöqtələrinə təzyiq texnikalarının
yanında atəşsiz hər cür silahı ustaca istifadə etməyi, gündəlik həyatda istifadə
edilən əşyaları bir silaha çevirməyi öyrədir. Bir idmandan daha çox məşru
müdafiəyə uyğun bir sənət olduğunu söyləmək daha doğrudur
☻ Tay Çi Çuan: Daxili Çin döyüş sənətidir. Tam olaraq necə başladığı bilinməsə də
döyüş sənətlərində usta köhnə bir taoçu keşiş Çan San Fen mənbələrdə “Tay Çi”nin
yaradıcısı olaraq ən çox adı keçən adamdır. Tay Çinin yaradıcısı olaraq təsdiqlənən
o biri bir adam isə 9-cu nəsil Çen ailəsindən Çen Van Tindir.
☻ Kunq Fu: Müdafiə sənətlərinin təməli
olan, ən qədim, ən zəngin məlumatı ehtiva edən Şaolin Kung Fudan doğulmuş,
sonradan müxtəlif coğrafiyalar ilə uluslarca fərqli biçimlər qazanmış olan bir
idmandır.
☻ Karate: Yapon silahsız döyüş sənəti
Karate Do üçün yayğın istifadə edilən qısaldılmış termin olub yaponca kara + te
+ do sənət kəlimələrindən meydana gəlməkdə, silahsız əlin yolu sənəti mənasını
verməkdədir. Zen Buddizm ilə yapon mədəniyyəti ilə yoğrulan Karate adamın
özünü, fiziki, zehni olaraq öyrətməsi prinsipi üzərinə qurulu, təhsil sistemi
sayəsində insanı intensivlikdən uzaqlaşdıran, barışcıl duyğular bəsləməsini təmin
edən bir intizamdır. Karate Okinava adasında doğulmuşdur
☻ Txekkyon: Ənənəvi bir Koreya döyüş sənətidir.
Taekvondodan fərqli olaraq hərəkətləri rəqsə də bənzəyir. Yaponiyada da istifadə
edilən bu sənət bir peşə halına çevrildiyi üçün qadağan edilmişdir. Soyu çox
köhnələrə söykənən Txekkyon döyüş sənəti minlərlə il əvvəl yaponca da öyrənilmişdir.
Çinin Tay Çisi ilə qohum olduğu da deyilməkdədir. Lakin kübar bir döyüş sənətidir.
☻ Muaytay: Taylandda ortaya çıxan milli
idman. Tayland boksu da deyilir. Başda Tayland olmaq üzrə Vyetnam, Kamboca kimi
cənub-şərq Asiya ölkələrində tətbiq olunur. Yumruq, diz, dirsək ilə təpiklərin
istifadə edildiyi sərt bir döyüş sənətidir.
☻ Sumo: Yaponiyada çox qədim tarixdən bu
yana, bir çox adət ilə ənənəyə söykənən ənənəvi bir güləş növüdür. Sumafu
sözcüyündən gəlir, "özünü müdafiə" mənasını verir. Bir Sumo güləşçisinə
Sumotori deyilir.
☻ Cüdo: (ju: kübar nəzakətli; do: yol, təlim:
nəzakət yolu) Yaponiya qaynaqlı bir döyüş sənəti, bir idman sahəsidir. Cüdo Ciu-citsudan
inkişaf etdirilmiş, əsas prinsipləri 1882-ci ildə Dr. Ciqaro Kanodan təyin
olunmuşdur. Cüdo yapon müasir döyüş sənətlərinin ilk nümunəsi olmuşdur.
☻ Ciu-citsu: Yaponcada yumşaqlıq texnikası mənasını verməkdədir. Ənənəvi yapon döyüş sənətlərindəndir. Rəqibin hücum təcilindən faydalanaraq, vuruş, tutuş, fırlatma ilə bilək kilidləri kimi texnikalarla təsirsiz hala gətirməyə çalışmaq üzərinə qurulu, çox təkrarlamağa dayanan bir təhsili vardır.
İlk baxışda
yuxardaki siyahıda olan, Sumo xaricindəki bütün idman budaqları,
vurdulu-qırdılı, çoxca intensivliyi olan, şikəstliyə yol aça biləcək üsulları
var kimi görünür.
Ancaq gerçək durum
belə deyil. Başqa bir deyişlə bu idman budaqları tək başına intensivlik ehtiva
edən texnikalardan meydana gəlmiş deyil.
Bunların təhsili
üçün kiçik yaşda uşaqlar müəyyən bir seçimdə keçirilərək alınırlar. Çünki namizədlərin
zehin strukturları (zəka) ilə xarakterlərinin yüksək səviyyədə olması tələb
olunur. Beləcə bu uşaq doğru ilə yanlışı, yaxşı ilə pisi bir-birindən ayıra
bilmək, özlərinə izah ediləni doğru olaraq qəbul etməyə daha başdan uyğun vəziyyətdədirlər.
Başlanğıcda namizədə
döyüş texnikaları deyil, bədənin çevikliyini təmin edə biləcək gimnastika məşqləri
etdirilir. Amma bundan da əvvəl bu idman sahələrinin bir təlim (doctrine)
xüsusiyyətində olan fəlsəfəsi aşılanmaya başlanır. Bunun özü, ana element özgüvənin
inkişaf etdirilməsi ilə ruhi dincliyi təmin edilməsidir. Bu, təhsilin uzun bir
hissəsini təşkil edir.
Uzaq Şərq İdmanları
öyrədilən məktəblərdə şagirdin həyəcanına suveren olması, bu məzmunda hər
mövzuda həyəcanlarının deyil, zəkasının ön planda tutması öyrədirlər. Kin
tutmaması, nəzakətə nəzakətlə, intensivə intensivlə cavab verməsi tələb olunur.
Böyük bir ruhi dincliyin təmin edilməsi şərtləri öyrədirlər. Şagirdə daim
hazır, oyanıq olması da öyrədilir. Bu məktəblərdə yuxarıda adı keçən vəziyyətlərin
bir həyat forması halına gəlməsi təmin edilir.
Yaman bir
intensivlik tətbiqi geyim-keçimləriylə belə qorxuducu nindzaların ruhi təmizlənmə
içində olub xoşbəxt şəxsiyyətləri olması, bunun yanında özü, ətrafı ilə bütün
insanlar üçün sülh gətirmək istəməsi bunların aldığı fəlsəfi təhsilə bağlıdır.
Sonradan getdikcə
kompleksləşən bir yol izləyən döyüş texnikalarını öyrədilməsi özgüvəni təmin edəcək
yollardan biri olub bütün təlim içində sanki bir detal kimidir. Amma biz ən öndə
bu döyüş xüsusiyyətini görərik.
.
0 comments :
Post a Comment