Dünyanın gördüyü ən böyük kütləvi ölümlərin yaşandığı İkinci Dünya Müharibəsi...
SSRİ-də Oktyabr inqilabı ilə qadınların həyatın hər sahəsində yer alması önəmsənmiş, qadın üzərindəki hakimiyyətə son verilmişdi. Hüquqi və iqtisadi sahələrdə tam bərabərliyə qovuşan qadının toplumdakı rolu cinsiyyətinə görə müəyyənləşmirdi.
O
dövrlərdə SSRİ vətəndaşları üçün ölkə torpağını nə bahasına olursa-olsun
qorumaq hər şeydən önəmliydi. Qarşılarında amansız və ölkələrini yox etmək istəyən
Nasist Almaniyası vardı.
İşğalın ardınca ölkələrini qorumaq istəyən istəyən təkcə kişilər deyildi. Qadınlar da könüllü idilər, amma sadəcə arxa cəbhədə tibbi dəstək və ya yemək-içmək ehtiyaclarını qarşılaya bilirdilər. Amma onlar bunlardan daha artığını istəyirdilər. Sübut olaraq Qızıl Ordunun ilk qadın pilotu Marina Raskovaya gələn məktublardır.
Ən sonunda
Marina Raskova bunu dəyərləndirmək qərarı alıb nüfuzundan istifadə edərək
Stalini razı saldı və tamamı qadınlardan ibarət ilk alay yaratdı: 588-ci alay.
Sovet Hava Qüvvələrinə bağlı olan 588-ci alaya 17-26 yaş arası qadınlar qatılırdı. Qəbul edilən gənc qadınlar pilotluq təlimi üçün Kazaxıstan sərhədindəki Engels bölgəsinə göndərilirdilər.
Mənbələrə görə kişi əsgərlərdən fərqsiz hərbi təlim aldığı üçün intizamlılığı ilə məşhur olan Roskova təlim üçün göndərilən qadın pilot namizədlərinə də güzəştsiz təlim proqramı keçərək onları "Gecə cadugərləri"nə çevirir. Pilot qadınlar eynən kişilər kimi qatı intizamla yorğulur və saçları qısa kəsilir, duyğulardan arındırılır.
Roskova Sovet əsgərləri arasında qibtə ilə izlənən qadın əsgər olaraq şanını yürüdür.
Makinistindən texniki heyətinə, pilotundan zabitinə qədər gənc qadınlardan ibarət komanda Stalinqrad yaxınlığında təlim gördülər. Başqa insanların illərini alacaq təlimi bir neçə aya tamamladılar
Stalinqrad
işğala məruz qalanda “Gecə cadugərləri” texniki olaraq daha çox inkişaf etmiş
alman hava birliklərinə qarşı geridə qalmış Polikarpov PO-2 tipli təyyarələr
savaşırdı. Bu təyyarələrin materialı ağac və kətandan hazırlanmışdı. Ratsiya və
paraşütləri yox idi. İstiqamət tapmaq üçün xronometr və xəritələrdən istifadə
edirdilər.
8 iyun 1942-ci ildə ilk bombardmanı izləyən yüzlərlə hava hücumu reallaşdı.
“Gecə cadugərləri” hər uçuşda sadəcə 2 bomba daşıya bildikləri üçün davamlı yerə enib təkrar uçmalı idilər. Bu uçuşlarda hədəf olmamaq üçün gecə qaranlığından yararlanmaqdan əlavə, təyyarələrin səsi eşidilməsin deyə hədəfə yaxınlaşarkən motorlarını qapadırdılar.
Motorların qapadılması ilə gecə səssizliyində havada yaranan vızıltı səsinə alışan nasistlər bu pilotların qadın olduğunu öyrənincə onlara “Gecə cadugərləri” deməyə başladılar. Çox keçmədən nasistlər öz aralarında yaratdıqları əfsanələrdən qorxmağa başladılar. Bu əfsanələrdən birinə görə “Gecə cadugərləri” qaranlıqda daha yaxşı görə bilsin deyə hökümət onlara “gecə görmə” həbi verirdi. Başqa əfsanəyə görə isə cadugər hücumlarına görə gecələr siqaret belə yandırmazdılar.
Müharibənin gedişatını dəyişdirənlərdə olan “Gecə cadugərləri”ni ələ keçirənlərə “Dəmir xaç” vəd olunmuşdu. Nasistlərin əlinə keçən 17 böyük körpü, 9 qatar, 26 sursat və yanacaq deposu istifadəsiz hala gətirildi.
1942-1944-cü
illər arasında nasistlərə qorxu salan “Gecə cadugərləri” 30.000 bombardman vəzifəsinə
qatılmış və düşmən xəttinə 23.000 bomba buraxmışdılar.
Müharibənin
sonunda 53 pilotdan 30-u həyatını itirmişdi.
“Gecə
cadugərləri” birbaşa Stalinin istəyi ilə
müharibədən sonra dağıdıldı. Qələbədən sonra adlarına marka belə çıxdı.
LİDİYA LİTVAK
Uğurlarından ötrü “Qızıl ulduz nişanı” verilən “Stalinqradın bəyaz zambağı” Lilinin uşaqlıqdan uçuşa həvəsi vardı. Hərbi uçuş birliyinə qatılmaq istədi, amma başlanğıcda təcrübəsizliyi səbəbi ilə qəbul edildi. Müharibədən əvvəl uçuş təlimini uğurla bitirərək 596-cı alaya girməyi bacardı. İlk müharibə uçuşlarını 1942-ci ilin yayında Saratov üzərində reallaşdırdı. Aviasiya tarixində savaş təyyarəsi vuran ilk qadın pilot oldu. Üstəlik vurduğu təyyarənin pilotu yüksək rütbəli nasist zabiti Ervin Mayer idi. Lilinin vurduğu təyyarədən sağ qurtulan, amma əsir düşən Mayer təyyarəsini vuran komandirin kim olduğunu soruşduğunda qarşısında Lilini, yəni bir qadını görüncə sanki bir daha bombalanmış kimi hiss etdi.
SSRİ-nin
ilk qadın baş leytenantı Lilinin təyyarəsi 1943-cü ildə bir uçuş sırasında itəndə
Lili 21 yaşında idi. Təyyarənin qalıqları 1979-cu ildə Dmitrovk yaxınlarında
tapıldı. “Stalinqradın bəyaz zambağı” deyə xatırlanmasıın səbəbi təyyarəsinin
gövdəsinə adıyla uyumlu bəyaz zambaq çəkməsi idi. Hər fırsat tapanda topladığı
rəngarəng çiçəkləri pilot kabinəsinə yerləşdirirdi. Bombardman ustası Lili
böyük ehtimalla “bəyaz zambaqlar” ucbatından düşmənləri tərəfindən tanınmış və
təyyarəsi vurulmuşdu
NADEJDA POPOVA
Bir gecədə 18 uçuş reallaşdıraraq rekord qıran Popova yaşadıqlarını 2010-cu ildəki reportajında bu cümlələrlə izah edir. “Qışda hədəfimizi görə bilməzdik. Çünki soyuqdan hər yerimiz ağrıyırdı. Ayaqlarımız çizmələrin içində donardı, amma uçmağa davam edərdik. Hədəfimizə kilidlənib necə vuracağımızı düşünməyə çalışırdıq. Duyğulara yer yox idi. Çünki duyğularına yenik düşənlər vurulurdu. Təyyarələr ağacdan idi və paraşüt də yox idi.”
Almanlar onları cadugər olaraq qəbul etsələr də ölkələrində bir mələk idilər. Buna görə Popova kimi həyatda qalanları bir çox şərəf medalı aldılar. Popova “Bombaladıq, öldürdük. Hamısı da müharibənin bir parçası idi” deyərək müharibənin heç də məsum olmadığını göstərirdi. Amma o da hər kəs kimi ən çox qızın cəsarətinə təəccüblənirdi: “Bəzən gözlərimi qapadıb gənc qız, pilot olduğum keçmiş günlərimi görürəm və özümdən soruşuram: “Nadya, bütün bunları necə etdin?”
6 iyul 2013-cü ildə 91 yaşında dünyasını dəyişdi.
“Gecə cadugərləri” müharibənin bitişində evlərinə qayıdarkən onlardan öncə heç bir qadının xəyal edə bilməyəcəyi bir şey yaşadıqlarının fərqindəydilər.
1994-cü
ildə “Der Spiegel” jurnalının həyatda qalan qadın pilotlardan hazırladığı
reportajlarda Nataliya Meklin “Ölümlə oynadıq”, İrina Sebrova “Həyatı üstündə
dalğalandığımız yay kimi hiss etdik”, Larisa Rozanova “Doğru zamanda doğru yerdəydik
və doğru olanı etdik” dedilər.
0 comments :
Post a Comment