Məşhur
“Schindler's List” filminin baş obrazı İkinci Dünya Müharibəsi əsnasında 1200 yəhudini
ölümdən xilas etmişdi.
Yon
Rabe təxminən 250 min çinlini xilas etdi.
Amma
Şindler Rabedən daha çox tanınır. Kinomanlar arasında da Spilberqin filmi “John Rabe”dən daha çox bilinir və sevilir.
Bunun
təməl səbəbi isə siyasətdir.
Yəhudilərin
İDM əsnasında çəkdikləri acıları, məsələn, rusların yaşadıqlarından daha dəyərli
və önəmli göstərən xalqla əlaqələr çalışması bütün dünyada israrla sürdürülür.
Bu səbəblə davamlı yəhudilər istiqamətindən baxan lahiyələr daha asan
maliyyə tapır, istehsal müddətində və sonrasında ayrıca dəstəklənir, nəticədə
daha məşhur və mükafatlı filmlər halına gəlir. Beləcə bir yəhudi 200 çinli və
ya 2 min başqa millətdən insandan daha dəyərliymiş kimi bir təsir yaradılır.
Əmin olun, Rabe 250 min yəhudini qurtarmış olsaydı, onlarla kinofilm, serial, sənədli
film çəkilərdi.
Rabe
mövzusunda məğdur tərəfdə də bir problem var: Yaponlar 1937-ci ildə Nankini
işğal etdiklərində 300 mindən çox sivil və silahsız əsgəri öldürüb minlərlə
qadına təcavüz etdiklər. Tarixin gördüyü ən böyük soyqırımılarından biridir.
Amma o əsnada ölkə Çin Nasional Partiyasının rəhbərliyindəydi, kommunistlərin
yox. Mao birlikləri Yon Rabenin qurtardığı əsgərlərlə uzun illər boyu (tam
olaraq 1927-1950-ci illər arası) mübarizə apardılar. Yəni, bugünkü Çin höküməti
də Yon Rabeni cani-könüldən sahiblənmir.
Daha
da maraqlısı Rabe o çinliləri qurtararkən Almaniya ilə Yaponiyanın müttəfiq
olmasından yararlanır. Müdiri olduğu “Siemens” fabrikinin qapısını müharibədən
qaçan sivillərə açır, yüzlərlə insanı nəhəng nasist bayrağının altına soxur.
Yapon təyyarələri nasist emblemini görüncə oraya atəş açmırlar. Çində vəziyyət
qarmaqarışıqdır: Çinliləri xilas edən düşmənin (Yaponiyanın) müttəfiqi olan ölkənin
vətəndaşıdır, üstəlik nasistdir.
Bu şərtlərdə
alman rejissorun çıxıb Rabeyə yönələn film çəkməsini alqışlamamaq mümkündürmü?
Üstəlik
Qallenberqer önəmli addır: Məzuniyyət filmi “Quiero ser / I want to be...” ilə
qısa film kateqoriyasında Oskar qazanmışdı. Hindistanda keçən “Schatten der
Zeit / Shadows of Time”, Şilidə 1973-cü ildəki hərbi çevriliş əsnasında alman
cütlüyün yaşadıqlarını ələ alan “Colonia Dignidad / Dignity Colony” kimi dəyərli
filmlər çəkdi.
Fərqli
ölkələrdə keçən hekayələri anlatmağı sevən Qallenberqerin məsələlərə milli kimliyin xaricində bir yerdən, ümumbəşəri dəyərlər istiqamətindən baxdığı çox açıqdır.
“John Rabe”də də belə etmişdi; Sadəcə Rabeni deyil, Düpre və Dora kimi real
obrazları da əslinə uyğun biçimdə ekrana əks etdirməyə çalışmışdı. Siyasi
mövzulara məsafəli dayanmış, məsələn, Rabenin sadiq nasist partiya üzvü
olduğunu gizlətmir, amma Rozen və Uilsonun nasizmlə bağlı tənqidlərini də köçürür.
Avropalıları digər millətdən üstün cizmir, olduqları halda (bivec və ya içkili)
göstərir, üstəlik hələ filmin ilk dəqiqələrindən Rabenin nə qədər irqçi
olduğunu vurğulayır.
Dolayısıyla
bu filmə milli kimlikləri, siyasi aidiyyətləri bir yana buraxaraq “insan hekayəsi”
olaraq baxmaq lazımdır. Filmin dəyərini təqdir etmək və Rabedən bir şeylər öyrənmək
ancaq o zaman mümkün ola bilər.
Bir
çox yapon filmdə rol almağı ssenarini belə oxumadan rədd etmişdi. Böyük yapon
film şirkətlərindən biri Qallenberqerdən filmdə -qətliamı həyata keçirdən-
şahzadə Asakanın səhnələrini çıxartmasını istəmiş və rədd edilmişdi. Başqa elçi
də çıxmayınca film Yaponiyada nümayişə görməmişdi. Soyqırımın 70-ci ilində bu
cür olayların heç yaşanmadığını iddia edən filmlər Yaponiyada afişaya çıxmışdı.
0 comments :
Post a Comment